هزینه ثبت شرکت

۱۵ بازديد

لیست هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در یک لیست کلی می تواند شامل موارد زیر باشد. ما در ادامه این متن برخی از مهم ترین این هزینه ها را بررسی خواهیم کرد. اما در یک نگاه کلی هزینه ثبت شرکت شامل موارد زیر است:

  1. هزینه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی اعضای هیئت مدیره، مدیران و بازرسان
  2. هزینه ثبت برند در سامانه مالکیت معنوی (توجه داشته باشید که استعلام برند هزینه ای در برندارد)
  3. هزینه تحریر اساسنامه شرکت و دیگر مدارک هویتی
  4. هزینه های پستی (توجه داشته باشید که برخی از مدارک را باید در پاکت های مخصوص اداره پست به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهید)
  5. هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیر الانتشار (منظور آگهی تأسیس و آگهی تغییرات است)
  6. هزینه و تعرفه های منظور شده برای حق الثبت شرکت (این تعرفه ها در اداره ثبت شرکت ها با توجه به میزان سرمایه شرکت تعریف می شوند)
  7. تعرفه های مشخصی که مؤسسه های ثبت شرکت به عنوان کارمزد دریافت می کنند.

آیا میزان سرمایه شرکت در هزینه ثبت شرکت مؤثر است؟

هزینه ثبت شرکت با جمع آوری سرمایه شرکت شروع می شود. مطابق با متن قانون شما در ابتدای کار باید حدود ۳۵% از سرمایه اصلی را در بانک اندوخته باشید. یکی از مدارک مهم برای ثبت شرکت تأییدیه بانک مبنی بر افتتاح حساب شرکت شما و تأمین سرمایه اولیه است.

در نتیجه زمان بررسی بودجه لازم برای این کار باید سرمایه اولیه را نیز در لیست هزینه ثبت شرکت لحاظ کنید. پس از انجام تمامی مراحل این مسئله از لیست خارج شده و دیگر اضافه و یا کم شدن مقدار سرمایه یا سهام شرکت شما ربطی به هزینه ثبت شرکت ندارد. این مسئله باید همیشه با لحاظ مالیاتی مورد بررسی تیم حسابداری شما قرار بگیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.