طراحی برند، به صورت مناسب و با در نظر گرفتن قواعد لازم، می تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند. در واقع یکی از مزیت های رقابتی شما در بازار کار، همین طراحی مناسب برند و انتخاب نام مناسب برای آن است. این میان باید در نظر داشته باشید که سادگی در طراحی لوگوی شما می تواند برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار کند. البته پیچیدگی طرح آن نیز می تواند یک امر متمایز کننده باشد. این مسئله علاوه بر سلیقه شما به دسته بندی مخاطبین شما نیز وابسته است.
طراحی برندتان را در کنار عملکرد مناسب گروه کاری تان در نظر بگیرید. هر چقدر هم ظاهر امر را زیبا جلوه کنید اما نوع فعالیت خود را با آن متناسب نکرده باشید، در بازار کار به مشکل برخورده و هزینه و انرژی زیادی را از دست خواهید داد. طراحی یک برند از ظاهر امر شروع و به جنبه های باطنی کار شما ختم می شود.
چگونه به طراحی برند بپردازیم؟
طراحی برند کار هر کسی نیست. شما باید موارد مهمی را برای خودتان مشخص کنید و در کنار آن نتایج به دست آمده، برند مورد نظر را طراحی کنید. شاید برخی از این موارد برای شما بی اهمیت باشند اما این قول را از طرف ما بپذیرید که با در نظر گرفتن این موارد، می توانید مسیر بهتری را پیش روی خود داشته باشید.
تعیین اهداف تجاری برای طراحی برند
شما بدون در نظر گرفتن اهداف خود در تجارت و آینده ای که در نظر دارید، نمی توانید طراحی برند خوبی را در نظر داشته باشید. این کار حتما تمایز شما را نسبت به دیگران نشان می دهد و ثابت می کند که شما به تمام جنبه های کار خود مسلط هستید. در غیر این صورت تنها با کنار هم گذاشتن چند تصویر و اجاره یک دفتر شروع کرده اید و کار بدون هدف، نتیجه ای هم نخواهد داشت.
بررسی جامعه مخاطبین برای طراحی برند
مخاطب هدف شما کیست؟ با مشخص کردن این موضوع متوجه می شوید که در کدام نقطه از بازار کار ایستاده اید، چه مواردی را به عنوان ایده جدید می توانید به کار خود اضافه کنید و طراحی برند و لوگوی شما چطور می تواند تجارتتان را به آن مخاطب خاص نشان دهد.
بررسی قوانین مربوط به طراحی برند
طراحی برند را باید با سلیقه خود و مطابق با موارد موجه انجام دهید. ما نمی توانیم برای این کار از اشکال و یا الفاظی استفاده کنیم که عفت عمومی را مورد حمله قرار داده و یا باعث ایجاد اشتباه در ذهن مخاطب شود. پس لازم است که قوانین مربوط به این کار را نیز بدانید تا در زمان ثبت برند و لوگو دچار مشکل نشوید.