ثبت تغییرات شرکت با در نظر گرفتن مراحل مهم و اصلی آن به راحتی ممکن خواهد شد. تنها شرط لازم این است که مراحل را به ترتیب پیش بروید. البته مهم است که در زمان طی این مسیر از تجربیات افرادی که سابقه کار مرتبط با این مسائل را دارند نیز استفاده کنید. مشاوره ثبت تغییرات شرکت می تواند شما را با تمامی جزئیات این کار (که شاید با آنها برخورد کنید) آشنا کند.
اما در نهایت امر، مراحل ثبت تغییرات شرکت به این شرح هستند:
بررسی تغییرات و الزام اعمال آنها
تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده
تشریح مسئله و کسب رضایت حاضرین جلسه
تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت
دریافت امضای تمامی اعضای حاضر در جلسه
جمع آوری مدارک لازم
ثبت و تحریر صورتجلسه در سایت اداره ثبت شرکت ها
بررسی کارشناسان و رفع نواقص یا مغایرت ها (در صورت وجود)
تحریر پیش نویس آگهی تغییرات
تأیید پیش نویس از طرف متقاضی
چاپ آگهی تغییرات در روزنامه های کثیرالانتشار
مشاوره ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت نیازمند رعایت نکات مهمی است که در پرونده های مختلف، متنوع هستند. برای مثال زمانی که قصد ایجاد تغییرات در میزان سهام افراد را دارید باید مواردی را در نظر بگیرید که در زمان تغییر نام شرکت اهمیتی ندارند.
البته مسئله ثبت تغییرات به نوع فعالیت شرکت ما نیز وابسته است و توجه داشته باشید که تغییر در شرکت های سهامی و یا تضامنی با تغییر در شرکت های مسئولیت محدود بسیار متفاوت است. این تفاوت به دلیل تنوع فعالیت های هر شرکت است. این میان دلایل شما برای ثبت تغییرات شرکت نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. شما به عنوان یک عضو از یک گروه نمی توانید به تنهایی تصمیم گرفته و این مسیر را شروع کنید. رضایت تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران برای ثبت تغییرات، شرط اصلی این کار است.
ثبت تغییرات شرکت ها، می تواند به صورت اختیاری و یا اجباری صورت پذیرد. تغییرات اختیاری مانند تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت، تغییر مدیر عامل شرکت و مواردی از این دست باشند. در طرف مقابل، تغییراتی مانند تغییر حق امضا، انتخاب تغییر بازرسین شرکت و دیگر موارد، از دسته تغییراتی هستند که هر شرکت موظف به رسیدگی به آنهاست.